bigtunaonline/bigstockphoto.com

Google Maps stała się powszechnie używaną aplikacją ułatwiającą poruszanie się po określonym obszarze, czy zlokalizowanie danego miejsca lub przedsiębiorcy. Jednak sporo ze znajdujących się tam oznaczonych firm nie istnieje. Skala zjawiska jest dość duża, według The Wall Street Journal takich fałszywych oznaczeń może bycz nawet 11 milionów.

Oznaczenie firmy na mapach Google znacząco poprawia jest rozpoznawalność, zwiększa zasięg klientów, pozwala na jej szybsze i łatwiejsze zlokalizowanie, z tego powodu wiele osób z tej aplikacji korzysta. Do tej pory Google nie negowało istnienia problemu, jednak zgodnie z przekazywanymi informacjami jego skala miała być znacznie mniejsza niż wskazuje raport nowojorskiego dziennika.

Według WSJ najwięcej fikcyjnych firm dotyczy zawodów takich jak hydraulik, elektryk, mechanik, a także firm zajmujących się holowaniem aut. Według badań WST z 20 hydraulików widniejących na Google Maps aż 13 firm było fikcyjnych.

Google Maps to jedna z ulubionych aplikacji użytkowników sieci, szacuje się, że korzysta z niej nawet miliard ludzi na całym świecie. Firmy, które umieszczane są na mapach, zyskują dzięki temu wielu klientów. Jaki jest więc cel wskazywania w nich firm fałszywych? Część z nich to po prostu robota oszustów, za niektórymi stoją przedsiębiorcy, którzy w taki nieuczciwy sposób chcą walczyć ze swoją konkurencją, podając w internecie nieprawidłowe dane kontaktowe. Inni podszywają się za pomocą aplikacji pod już istniejące firmy, aby zwabić do siebie ich klientów.

W odpowiedzi na raport The Wall Street Journal, Google zamieściło na swojej stronie wpis, w którym zapewnia, że problem jest znany. Narasta z czasem, ale internetowy gigant pracuje nad wdrożeniem nowych narzędzi, które mają ten proceder ukrócić. Znaczna część takich lokalizacji jest usuwana, głównie przez zgłoszenia innych użytkowników, do czego gigant z Mountain View zachęca. W ciągu zaledwie miesiąca do Google wpływa około 9 mld tego typu zgłoszeń. Powołano nawet specjalny zespół, który zajmuje się weryfikowaniem prawdziwości dodawanych profili i usuwaniem tych fałszywych.

Dodatkowo Google wskazuje, że 85% tego typu kont jest usuwanych jeszcze zanim zobaczą je inni użytkownicy aplikacji. Firma nie chce zdradzać szczegółów na temat sposobów wykrywania tego procederu, jednak zapewnia, że niedawno wprowadzono nowe, bardziej skuteczne metody zwalczania oszustw.

Fałszywe firmy na mapach Google

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *